Accountantskantoor met +50 jaar ervaring

Fidiaz bestaat sinds 1 januari 2022 en toch kan de financiële dienstverlener al bogen op 50 jaar ervaring. De onderneming is namelijk ontstaan uit de fusie van accountantskantoren Blueground en Finivo. Fidiaz, dat lid is van PIA Group, telt 8 kantoren verspreid over Vlaanderen en Brussel. Met 140 medewerkers levert het finance en business support van a tot z.

Gelijke kansen en middelen voor iedereen

Bij Fidiaz wordt elk individu als uniek beschouwd. Niet alleen op het vlak van afkomst, want ook persoonlijkheid, sociale klasse en gender spelen een belangrijke rol in de samenstelling van de teams. Diversiteit gaat dan ook hand in hand met inclusie. Patrik Peeters, Managing Director van Fidiaz, zegt het als volgt: “Iedereen moet gelijke kansen en middelen krijgen om te kunnen groeien in onze organisatie. Het zijn net de verschillen tussen medewerkers die zorgen voor meerwaarde in de teams.”

"Het zijn net de verschillen tussen medewerkers die zorgen voor meerwaarde in de teams."

7 nationaliteiten en meer vrouwen dan mannen

Verspreid over de verschillende accountantskantoren zijn zeven nationaliteiten vertegenwoordigd. Fidiaz stelt mensen tewerk met o.a. Afrikaanse, Aziatische en Oost-Europese roots. Bovendien zijn vrouwen in de meerderheid (60%) en is er een evenwaardige verdeling op elk niveau in de organisatie, dus ook in het bestuur en in het management.

Diversiteit is business as usual

Diviersiteit is geen doel op zich voor Fidiaz. Het groeit heel organisch dankzij een open blik in de selectieprocedures. Patrik Peeters vindt dat je diversiteit creëert door gewoon open te staan voor de persoon die voor je zit en de skills die hij of zij heeft. “Afkomst, geslacht of culturele achtergrond spelen geen rol. Automatisch zorg je er dan voor dat je onderneming een mooie weerspiegeling is van de samenleving.”, aldus de bedrijfsleider.

Iedereen moet zich thuis voelen

Diversiteit zit in het DNA van Fidiaz. De organisatie blijft bouwen aan een diverse, inclusieve werkomgeving waar ieder individu zich thuis kan voelen. Patrik Peeters: We organiseren elk kwartaal een afterwork-drink om de banden tussen collega’s te versterken. Er staat ook een Padel-tornooi op de planning dat precies hetzelfde doel heeft. Het is onze ambitie om deze mindset niet te verliezen en verder te gaan op ons elan.”