UNIZO verkoos  3Motion uit Zele, een productiebedrijf gespecialiseerd in visuele communicatie, tot nationale "KMO van het Jaar". De feestelijke bekendmaking met overhandiging van de award vond plaats in de marge van het jaarlijkse UNIZO Topseminar, op 29 november in het Casino Kursaal te Oostende, voor een enthousiast publiek van bijna 800 ondernemers. De Oost-Vlaamse kandidaat haalde het in de eindronde van vier andere sterke provinciale kandidaten: Buildup (Vlaams-Brabant), Visix (West-Vlaanderen), Stroohm (Antwerpen) en Level 27 (Limburg). 

Groepsfoto met partners

3Motion-zaakvoerders Femke Helon en Wouter en Gerd Mouton ontvingen de "KMO van het Jaar"-award tijdens het druk bijgewoonde UNIZO Topseminar in Oostende, met felicitaties van de jury, UNIZO en wedstrijdpartners Liantis, KBC, ClearMedia, GraydonCreditsafe en SBB.

Wat betekent de verkiezing tot KMO van het Jaar voor Femke Helon, CEO van 3Motion? Ze vertelt het hier.

Met de jaarlijkse verkiezing van de 'KMO van het Jaar' willen UNIZO en haar partners de waarde van lokaal verankerde kmo's voor onze economie en welvaart benadrukken. De verkiezing is tegelijk een gelegenheid om trots uit te pakken met de grote variatie aan straffe 'self made' bedrijven, in diverse sectoren en met uiteenlopende activiteiten, die onze economie rijk is. 

Winnaar 3Motion groeide onder leiding van CEO Femke Helon en mede-zaakvoerders Wouter en Gerd Mouton uit tot een sterke speler in creatieve, visuele communicatie. Naast de hoofdzetel in Zele met bijna vijftig werknemers heeft 3Motion ook een filiaal in het Nederlandse Mariahout.

Een expertenjury beoordeelde alle kandidaten op belangrijke ondernemersthema’s zoals financieel beleid, marketing & communicatie, innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie & milieu én ondernemingszin. GraydonCreditsafe maakte een analyse op basis van onder meer de ESG-score en schokbestendigheid. 

3Motion sprong eruit wegens de diverse duurzame initiatieven die het bedrijf neemt, van productie tot recycling en de aanplanting van bomen. Ook de sterke ambitie om verder te groeien en het sociaal engagement als familiebedrijf waren doorslaggevend. Ze zijn daarenboven pionier in de markt van 3D-printing en trekken volop de kaart van automatisatie waarbij de meerwaarde van hun mensen voor de juiste opdrachten niet wordt vergeten.  Het bedrijf is internationaal actief met klanten in onder meer Nederland; Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Femke Helon werd in 2020 ook bekroond als winnares van de WOMED Award. 

Femke Helon, CEO van KMO van het Jaar 3Motion, werd in 2020 ook bekroond als winnares van de WOMED Award.

Herbeleef hier het alweer erg geslaagde UNIZO Topseminar 2023, in het Casino Kursaal te Oostende.

Nuttig voor jou