Braderijen en buurtfeesten zijn van groot belang voor de handelswijken: ze zetten handelsstraten en handelszaken in de kijker, zorgen voor animatie in de handelsstraten en geven boost aan lokale economische activiteiten. Daarom organiseerde UNIZO Brussel op 27 maart in samenwerking met hub brussels een infosessie rond het organiseren van braderijen en buurtfeesten in de Brusselse handelswijken. Jeremy Van Huffelen van hub brussels benadrukte de nood aan een brede samenwerking tussen handelaarsverenigingen en alle andere actoren in de wijk om succesvolle activiteiten te kunnen organiseren. Retailcoach Steven Bollé gaf de aanwezigen enkel tips m.b.t. de communicatie en de zichtbaarheid van handelszaken bij het organiseren van braderijen. Het succesverhaal van Sandra Wille en haar Kasteelstraat Rommelmarkt in Overijse inspireerde de deelnemers om van onderuit en naar de wens van het publiek activiteiten in de wijk te organiseren.

 

U kunt hier de drie presentaties downloaden:

 

PDF icon Powerpoint HUB Brussels

 

PDF icon UNIZO-braderijen in Overijse

 

PDF icon Communicatie en zichtbaarheid bij het organiseren van een braderij