crowlendingNa jarenlange achterstand in het aantal afgesloten winwinleningen kwamen de voorbije twee jaar verschillende Limburgse kmo’s aankloppen bij de particuliere (spaar)markt om fondsen te werven. Zo haalden het Limburgse Calculus, Het Spelhuis, Peas, Brewmine Tap en 4allseasons maar liefst 1.249.500 euro aan kapitaal op. 

Ten opzichte van de 10,4 miljoen aan opgehaalde funding door Winwinner staat het aandeel van kapitaal opgehaald door Limburgse kmo's op 12%. “Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het geen twee jaar zal duren vooraleer het tweede miljoen euro aan fondsenwerving door Limburgse kmo's gerealiseerd zal worden.  De spectaculaire groei die Winwinner kent zal zich dus ook in Limburg doortrekken”, zo stelt CEO Matthias Browaeys, die uiteraard zeer tevreden is met de doorbraak van crowdlending in Limburgse kmo-markt. 

De 5 Limburgse kmo's die als eerste gebruik maakten van de mogelijkheden die Winwinner biedt: 
 
Calculus is een hardware- en softwarebedrijf dat het mogelijk maakt om data van sensoren beter te visualiseren en te interpreteren. De technologie werd reeds gebruikt op evenementen zoals Tomorrowland en het Eurovisiesongfestival. Met haar WinWinner-campagne wilde Calculus oorspronkelijk €80.000 ophalen, maar landde uiteindelijk op 120.000 euro
 
Voor de smaakvolle en handgemaakte vegan cinnamonrolls van PEAS wilden Els Berx en Davy Rosiak het aantal fysieke verkooppunten opdrijven. De crowdlendingcampagne die ze daarvoor lanceerden, bereikte in geen tijd de kaap van 248.500 euro
 
Het grootste aanbod in gezelschapsspellen en puzzels in België en Nederland hadden ze al, maar de ambitie van Het Spelhuis reikt verder. Om meerdere vestigingen te openen en hun aanbod nóg uit te breiden, hadden founders Sven Croughs en Sarah Beusen financiering nodig. Via crowdlending wisten ze zo 66 investeerders te overtuigen om 281.000 euro te lenen aan de Limburgse onderneming. 
 
Brewmine TAP wordt de eerste stadsbrouwerij in Hasselt in meer dan 50 jaar. Het wordt een plek voor brouwliefhebbers: bierfirma’s, bedrijven en verenigingen zullen er hun craft-bieren komen brouwen. Daarnaast zal er ook een cafégedeelte zijn. Er werd €500.000 opgehaald bij 130 investeerders. Dubbel zoveel als de €250.000 die vooropgesteld was.
 
4allseasons is de jongste eend in de bijt en kende een spectaculaire start. Nadat Annelies Van Gaever de wedstrijd "Win je winkel" van de stad Hasselt won, verzamelde ze met 4allseasons ook nog eens 100.000 euro met haar crowdlendingcampagne. Dit dankzij het feit dat Winwinner.be voor de wedstrijd "Win je winkel" op aangeven van UNIZO Limburg als prijs een gratis crowdlendingcampagne ter beschikking stelde.