De lancering van het Winkelhierlied gebeurde donderdag 28 oktober gelijktijdig in elke Vlaamse provincie, meer bepaald in Tongeren, Aalst, Aarschot, Nieuwpoort en Mol. “In Tongeren werd de liedtekst op 22 verschillende etalages aangebracht”, vertelt Benny Thonon, voorzitter UNIZO Tongeren. "Met het Winkelhierlied willen we een positieve, vrolijke campagne lanceren ter promotie van onze lokale handelaars. We willen consumenten eraan herinneren en laten voelen hoe leuk het is om lokaal te kopen en hen vooral op het hart drukken om dat systematischer te doen. Want elke euro die lokaal wordt besteed (ook in lokale webshops!), vloeit op de één of andere manier terug naar de samenleving, wat niet of veel minder het geval is voor de vele euro's die in grote buitenlandse webshops worden uitgegeven."

Wie de komende maand naast de Winkelhiercampagne van UNIZO wil kijken of luisteren, zal even onder een steen moeten kruipen. Want zowel het Winkelhierlied zelf als de communicatie er omheen zullen vanaf nu overal prominent aanwezig zijn. Niet alleen op de radio en op diverse streamingplatforms (Spotify, YouTube, Apple Music, Deezer...), mét videoclip, maar ook en vooral in de winkelstraten zelf. Posters en wobblers in tal van winkels, met een visual en het refrein, plus een QR-code richting streamingplatforms leiden de shoppers tot bij het Winkelhierlied. Het lied zal daarnaast regelmatig worden gespeeld in winkelstraten en individuele handelszaken.

Naast de nationale videoclip, waar ook enkele Tongerse ondernemers te spotten zijn, werd er ook een Tongerse versie gemaakt met 22 deelnemende handelaars uit de stad. Je kan de Tongerse videoclip hier bewonderen.

Nuttig voor jou