When digital becomes human! Het was de naam van de bestseller van Steven Van Belleghem – bekend toekomstdenker – die regelmatig de UNIZO-zalen te lande vult. Hij legt mooi bloot hoe we in een steeds meer digitale wereld zullen moeten inzetten op gemak, service, … willen ondernemingen relevant blijven.  

Hoe creëren we een frictieloos verkoopsproces, waarbij de klant op een vlotte manier een excellente service krijgt? Boertig gedrag, lange wachttijden, zware administratieve processen, het gevoel hebben als klant te worden behandeld als een nummer,… associeer je eerder bij een staatsbedrijf met een monopolie dan bij een bedrijf in een competitieve omgeving. En toch is het nog steeds schering en inslag, zelfs bij reguliere commerciële bedrijven. 

Een fantastische klantenervaring en een hyper gepersonaliseerde service zijn key om het verschil te maken. De klant voelt dit ook zo aan en beloont dergelijk gedrag graag met loyauteit. Kies als ondernemer voor het Efteling-effect of een 9+ ervaring. Sleutel aan je bedrijf en verhoog je UX (user experience) wat dan weer leidt tot een betere CEX (customer experience). Het is een noodzaak maar tevens ook een mindset die je nodig hebt wil je overleven. Ga voor de human touch, ook digitaal!

Jos Vermeiren
Directeur UNIZO Oost-Vlaanderen