Zesdejaarsstudent Anas Baghdadi (Maria Assumptalyceum Laken) is provinciaal winnaar van Plankgas. Dé ondernemingsplanwedstrijd van UNIZO Onderwijs & Ondernemen voor leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs.

Het Maria Assumptalyceum uit Laken barst van het ondernemerstalent, zoveel is duidelijk. De school streeft naar uitdagend en innoverend onderwijs en deed het uitstekend in UNIZO’s Plankgaswedstrijd.  Het was het ondernemersidee van Anas Baghdadi, een student handel uit het zesde middelbaar, die de jury overtuigde.

De 17-jarige Anas stelde vast dat er een toenemende vraag was voor goedkopere, toegankelijkere en op maat aangeboden personal sporttraining en coaching. Na heel wat research, besloot Anas een hybride vorm van bestaande fitnessprogramma’s en personal coaching samen te stellen. Door middel van zijn applicatie kunnen sporters vanop afstand gecoacht worden, in combinatie met 1 fysiek contact per maand. Zo wordt de agenda en noden op maat van de sporter afgestemd, wat het proces goedkoper maakt. Om te diversifiëren en meer naambekendheid te genereren kwam hij met het idee om ook eigen eiwitpoeder met vanillesmaak te verkopen.

Plankgas 2020 - 2021

Via Plankgas krijgen leerlingen over heel Vlaanderen de kans om een vaag of wild ondernemersidee naar een hoger niveau te tillen en met behulp van coaches te laten uitgroeien tot een startersidee of concreet ondernemersplan. Samen doorlopen ze verschillende fases en eindigen ze met een inspirerend en fictief bedrijf.

“De Plankgaswedstrijd is niet eenvoudig maar wél leerrijk. Het verplichte me na te denken en plannen te maken. Tegelijkertijd moet je werk maken van alle ondernemersfasen, ook die dat je voor je uitschuift, zoals een financieel plan. Ik ontdekte ook wat ik graag en minder graag deed en aanschouw mezelf als creatief. De vormgeving van Baghdadi Coaching mag er echt zijn.” aldus een fiere Anas.

De grote droom voor Anas? “Dat Baghdadi Coaching effectief ooit een feit wordt en ik er veel mensen mee kan helpen. Iedereen heeft het recht om zich goed te voelen in zijn lichaam, net als ik!”

### EINDE PERSBERICHT ###

Voor meer informatie over Baghdadi Coaching:  https://edu-baghdadi-coaching.odoo.com/
Voor meer informatie over de Plankgaswedstrijd of de werking Onderwijs & Ondernemen:  https://www.ondernemendeschool.be/secundair-onderwijs/plankgas-pop
Kaat Boonen, adviseur Onderwijs en Ondernemen voor Vlaams-Brabant en Brussel - kaat.Boonen@unizo.be - 0477/856.521