Maandagavond verkoos de Algemene Vergadering Bernard Walravens (53) als nieuw provinciaal voorzitter van UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel. Hij volgt Ludo Devos (60) op die in 2015 aantrad als voorzitter en in 2018 werd herkozen voor een tweede en laatste mandaat.

Bernard Walravens is zaakvoerder van familiebedrijf Walravens NV in Jette, woont in Merchtem, is fervent fietser en vader van twee 20’ers. Zelf genoot hij een opleiding Handelswetenschappen aan het VLEKHO en volgde een opleiding beenhouwer aan het PIVO. Bernard werd in 2015 regionaal voorzitter van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en vervoegde in 2016 de Raad van Bestuur van UNIZO nationaal. Sinds 2017 zetelt hij in de Raad van Bestuur van UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel.

Out-of-the-box denken

Bernard stapt overtuigd in zijn nieuwe rol en draagt participatie en open dialoog hoog in het vaandel: “Vanuit UNIZO slagen we erin heel wat voor onze ondernemers te realiseren. We mogen hier terecht trots op zijn. Niet alleen wil ik dit mee uitdragen, ik wil ook vinger aan de pols houden over wat er leeft in onze regio en dit mee op de agenda plaatsen. De sterkte van UNIZO zit in de bottom-up aanpak. Alles vertrekt vanuit de ondernemers. Dat wil ik bewaken en versterken. Samen met Elke (directeur UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel) wil ik accenten leggen binnen onze provinciale werking, gericht op een toekomstbestendig ondernemerschap. We moeten out-of-the-box durven denken en de uitdagingen vastgrijpen als kansen.”

Walravens NV

Als 5de generatie staat Bernard aan het hoofd van de gelijknamige kmo, Walravens NV in Jette. Het bedrijf proportioneert vlees, gevogelte en vegetarische alternatieven voor horeca en grootkeukens. De basis van Walravens NV werd in 1908 gelegd door Bernards betovergrootouders die twee florissante beenhouwerijen uitbaatten in Halle en Brussel. In 1971 werden de zaken omgevormd tot een groothandel in vers vlees, met uitvalsbasis in Schaarbeek. In 1990 stapte Bernard samen met zijn zus in het bedrijf van zijn ouders. Vandaag, 30 jaar later is hij CEO, is Walravens NV gevestigd in Jette en telt het bedrijf 40 werknemers.

### EINDE PERSBERICHT ###

Foto: Luk Collet
Voor meer informatie of hoge resolutie beelden:
Liedewij Verbiest
liedewij.verbiest@unizo.be