“Voorkomen is beter dan genezen, is in deze tijden misschien een beladen uitspraak maar het blijft wel een ijzersterk statement, ook in een juridische context. Als je een proces kan vermijden, moet je dat vooral doen. En daarom willen we met ons UNIZO-partnership drempelverlagend werken naar zelfstandige ondernemers om bijvoorbeeld duiding te geven rond juridische thema’s zodat ondernemers  voldoende voorbereid zijn wanneer ze met een probleem geconfronteerd worden” zegt Karel Schulpen, partner ARCAS Law

“De context waarin ondernemers vandaag moeten opereren is er niet eenvoudiger op geworden. Denk maar aan GDPR, de internationale context waarin steeds meer gewerkt wordt, geeft ons een opdracht om ondernemers te informeren” voegt Bart Volders, partner ARCAS Law, graag toe. “Daarnaast geeft dit partnership ons ook de kans om aanwezig te zijn op de vele activiteiten van UNIZO en zo maken we ons ook bereikbaar en aanspreekbaar voor de leden van UNIZO.  Ook wij zijn ondernemers en vanuit onze expertise willen we andere ondernemers juridisch ondersteunen en dit niet enkel wanneer het fout loopt. Met een goed contract, maar ook met een simpele email die juridisch afgedekt is, kan je al heel veel problemen vermijden. ” aldus Eveline Van Laere, advocaat ARCAS Law.

“Voor UNIZO provincie Antwerpen is een partnership, zoals met ARCAS Law, belangrijk omdat we zo extra expertise kunnen aanreiken aan onze leden. In het kader van dit partnership gaan we van start door onze ondernemers samen te brengen om een aantal thema’s op te lijsten die we dan nadien met de experten van ARCAS Law op een behapbare wijze uitwerken en via verschillende kanalen naar onze zelfstandige ondernemers brengen” licht Carl Van Dyck, directeur UNIZO provincie Antwerpen, de samenwerking toe.