Het E-commercelabel,
iets voor jou?

Je komt in aanmerking voor het UNIZO E-commercelabel in volgende gevallen:

  • Je verkoopt online via een webshop rechtstreeks aan de consument. Het UNIZO E-commercelabel wordt niet uitgereikt aan webshops die enkel B2B verkopen omdat hiervoor andere regels gelden.
  • Je bent lid van UNIZO.
  • Jouw webshop is actief of klaar om online te gaan (niet meer in ontwikkelingsfase).
E-commercelabel
E-commercelabel
E-commercelabel
E-commercelabel

Wat kost het E-commercelabel?

Het UNIZO E-commercelabel kost slechts 195 euro (excl. btw). Je krijgt een volledige juridische audit, uitgevoerd door een gespecialiseerd advocatenbureau dat door UNIZO werd aangesteld. De verplichte jaarlijkse check voor de vernieuwing van het kwaliteitslabel kost telkens 75 euro (excl. btw).

Heb je meerdere webshops? Bijkomende E-commercelabels voor gelijkaardige webshops van dezelfde ondernemer kosten 100 euro (excl. btw) (d.i. binnen dezelfde aanvraag).

Kostprijs e-commercelabel
Kostprijs e-commercelabel
Kostprijs e-commercelabel
Kostprijs e-commercelabel

Hoe vraag je het aan?

  1. Vraag het UNIZO E-commercelabel aan via dit formulier.
  2. Je ontvangt van ons de nodige juridische modellen die je verder kunt invullen:
    -Model voor de Algemene Voorwaarden voor jouw webshop
    -Checklist met de relevante wettelijke voorschriften die gelden voor verkoop op afstand, de wetgeving op de elektronische handel en de regels rond privacybescherming.
  3. Je bezorgt ons alle gevraagde documenten (ingevuld) terug. Het advocatenkantoor neemt jouw dossier door en begeleidt je bij de nodige aanpassingen en opmerkingen.
  4. Zodra jouw webshop volledig voldoet aan de vereisten, krijg je het E-commercelabel en een certificaat uitgereikt dat je zichtbaar opneemt in jouw webshop.
  5. Jaarlijks ontvang je bericht van UNIZO voor een juridisch onderhoud van jouw webshop, via een vereenvoudigde procedure.

Ik vraag het e-commercelabel aan

Aanvraag e-commercelabel
Aanvraag e-commercelabel
Aanvraag e-commercelabel
Aanvraag e-commercelabel