Noem het gerust winkelhieren als je volgende keer aankopen gaat doen in de winkelstraat of online. Want wie winkelhiert kiest er bewust voor om geld uit te geven in een zaak van bij ons. De lokale gemeenschap krijgt het immers terug. Wist je dat je met een brood de lucht properder kan maken, je buurman een job bezorgen of de voetbalploeg een sponsor?
Van winkelhieren wordt het héle land beter.
In eerste plaats jij.
WINKELHIER ACADEMIE
De inrichting van de winkel bepaalt mee het imago van het bedrijf, weerspiegelt de merkidentiteit, is functioneel, ademt sfeer en emotie. Het design bepaalt de winkelinrichting. Het winkelinterieur moet verrassen, de producten tot hun recht laten komen en de commerciële boodschap ondersteunen. Kelly Claessens en Katelijn Quartier zetten je doorheen de avond volop aan het inspirerend denken over je eigen winkel zodat deze nóg aantrekkelijker wordt om klanten aan te trekken.
Waarom moet je nu lokaal kopen bij ondernemers van hier? Welke impact heeft lokaal winkelen op onze economie? Of wat zijn de gevolgen voor onze gemeenschap, onze winkelbeving en ons milieu als we niet kopen bij lokale handelaars en massaal aankopen blijven doen in het buitenland?
|
Het geld dat je lokaal uitgeeft, geeft de gemeenschap terug: in een job voor je buurvrouw, in truitjes voor de voetbalploeg, in minder files op de baan.
Bewust lokaal kopen bij ondernemers van hier, hoe doe je dat? Hoe weet je dat het om lokale handelaars gaat? We geven je enkele handige tips.
Winkelhiers zijn overal te vinden, zowel offline als online, en komen uit alle sectoren. Benieuwd om enkele beter te leren kennen?
Om alle klanten te bedanken die de voorbije periode de weg (terug)vonden naar de winkelhier en lokaal hun aankopen deden, brengt UNIZO samen met Ronny Mosuse het Winkelhierlied uit. Maar ook om de winkelhiers zelf te bedanken, om altijd klaar te staan voor hun klanten.
Ben jij een winkelhier?
Download hier het campagnemateriaal
Doe jij ook mee? Maak je kenbaar en download hier het campagnemateriaal op maat van jouw zaak of vraag onze etalagesticker aan.
Tips nodig om je fysieke winkel met online verkoop te combineren? Of hoe je op een coronaveilige manier kunt inzetten op beleving?
UNIZO roept beleidsmakers op een ‘Winkelhier-reflex’ te ontwikkelen en presenteert haar voorstellen voor een gezond winkelklimaat.
UNIZO organiseert regelmatig acties om de Winkelhier-boodschap te versterken en lokaal kopen te stimuleren, fysiek of online.
Dieter Coppens |
Frances Lefebure |
Seppe Smits |
Wim Opbrouck |
Siska Schoeters |