Als klanten goederen uit uw webshop terugsturen, mag u hen dan met waardebons terugbetalen?

Sorry! Toegang tot deze pagina werd voorbehouden aan UNIZO leden.

Laatste aanpassing: 
04/03/2016

Sinds u zelf een webshop runt, hebt u gemerkt hoe vaak klanten gekochte goederen terugsturen en hun geld terugvragen. Om dat ontvangen geld bij u te houden en uw webshopklanten extra te binden wil u retourzendingen voortaan terugbetalen met waardebons voor uw webshop. Is dat wel wettelijk?

Meer over: Webshop, Herroeping aankoop door de klant, E-commerce

Je ziet meer als UNIZO lid

Deze inhoud is enkel voor UNIZO-leden, of word nu lid.

Je ziet meer als UNIZO lid

Bent u reeds UNIZO-lid? Log dan in met uw UNIZO account. Anderzijds kan je een lidmaatschap aanvragen.

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het UNIZO Kennisnet:
geef je zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer UNIZO Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor je klaar!