UNIZO Retail: E-commerce aanbod

Je webshop juridisch waterdicht dankzij het UNIZO E-Commercelabel

Het is vrijwel onmogelijk om alle wettelijke regels te kennen die van toepassing zijn op de online verkoop aan consumenten. Met het UNIZO E-commercelabel ben jij en je klant gerust dat je webshop betrouwbaar is. Het kwaliteitslabel is enkel beschikbaar voor UNIZO-leden en wordt toegekend na een grondige juridische screening. Je wordt daarbij begeleid tot jouw webwinkel wettelijk helemaal in orde is. Bovendien gebeurt jaarlijks een controle op basis van de toepasselijke en eventueel gewijzigde wetgeving.

Webinar 'Veilig online verkopen' 

Je klanten maken steeds vaker gebruik van het internet, om producten te verkennen, te bestellen, te betalen en/of te laten leveren. In e-commerce schuilt een gigantische opportuniteit, maar je moet ook voldoen aan alle wettelijke regels die op de online verkoop aan consumenten van toepassing zijn. Je klanten willen er zeker van zijn dat ze ook op jouw website in alle veiligheid kunnen winkelen. In het webinar 'Veilig online verkopen' (enkel beschikbaar voor leden) geeft E-commerceadviseur Caroline Van den Borre je niet alleen meer inzicht in de manieren waarop je online kunt verkopen en welke betaalmogelijkheden er zijn, maar ze vertelt je ook over de rechten en plichten die je als online handelaar hebt, hoe de bestelprocedure er moet uitzien, hoe je moet omgaan met retours, enz.

Laat je begeleiden door de UNIZO Retail Experten

Vraag je je af op welke manier je best aan e-commerce doet? Je hebt al een webshop en wilt over de grenzen heen gaan verkopen? Je wilt je wel laten begeleiden, maar bent bang voor de factuur? Je kunt een beroep doen op een UNIZO Retail Expert vanaf een halve dag voor €350 (excl. btw). Voor langere trajecten is het mogelijk om KMO Portefeuille aan te vragen.

Maak hier kennis met de UNIZO Retail Experten en ontdek wat ze voor jouw winkel kunnen betekenen.

Ontdek alle 1-op-1 begeleidingen van UNIZO

Bedien je klanten ook online met e-commerceplatform Storesquare!

Begin 2016 werd Storesquare gelanceerd, een e-commerceplatform uitsluitend voor Vlaamse KMO’s. Roularta, KBC, ING en UNIZO willen zo de stap naar online verkoop voor zelfstandige handelaars kleiner maken. Zo kan de consument ook te allen tijde bij zijn lokale handelaar kopen. Maar Storesquare is meer dan een online marktplaats: er wordt gezorgd voor de marketing, de financiële afhandeling, tot en met de aflevering bij de consument indien je dat wenst. Krijg een antwoord op al jouw vragen op www.storesquare.be/handelaars

E-commerce Xpo: dé vakbeurs voor digitaal ondernemen

E-Commerce Xpo is het meest complete event voor digitaal ondernemen in België. Ontmoet meer dan 130 toonaangevende exposanten en experten in webshopdesign, veilig betalen, logistieke oplossingen, online marketing, consultancy en advies. Je vindt er oplossingen om je website en/of -shop te optimaliseren, je online verkoop te boosten, digitale tools om (nog) efficiënter te werken, je kunt er ervaringen uitwisselen met collega-ondernemers, leren van de ruim 80 praktijkgetuigenissen, en zo veel meer.

Ontdek alle info, het volledige seminarieprogramma en schrijf gratis in op www.ecommercexpo.be

Versterk je online aanwezigheid zonder een financiële kater

Voorjaar 2018 lanceerden UNIZO Retail en het Agentschap Innoveren en Ondernemen het vervolg op ‘Het internet. Ook uw zaak.’. Met de campagne willen we alle handelaars stimuleren om werk te maken van hun online activiteiten. We zetten je concreet op weg met een overzicht van de mogelijkheden voor jouw zaak en praktische tips. Doe ook zeker de e-scan en ontdek de mogelijkheden van het internet voor jouw zaak en leer welke stappen je nog kunt zetten. Wil je concreet aan de slag met e-commerce? Bereken dan zeker eerst de financiële impact voor uw zaak. Maak gebruik van dit gratis financieel plan om de haalbaarheid te onderzoeken.

Verhoogde digitale investeringsaftrek van 13,5% voor webshops

Sinds augustus 2015 kunnen zowel zelfstandigen als kleine vennootschappen genieten van een verhoogde investeringsaftrek van 13,5% voor ‘investeringen in digitale vaste activa dienend voor de integratie en exploitatie van digitale betalings-en factureringssystemen’. Het doel van de maatregel is een toename van investeringen door KMO’s te realiseren in het kader van de digitale evolutie. Daarbij wordt in eerste instantie de overschakeling naar de e-factuur (elektronische factuur) en de aanschaf van een betaalterminal beoogd. Maar ook investeringen voor webshops of een witte kassa (geregistreerd kassasysteem, verplicht in de horeca) komen in aanmerking. Ontdek alle investeringen die in aanmerking komen voor de verhoogde investeringsaftrek voor digitale investeringen.

UNIZO-charter voor leveranciers betaalterminals

In het verleden waren er wel eens klachten van ondernemers over de leveranciers van betaalterminals. Die klachten gingen dan vooral over agressieve verkoopstechnieken, ontoereikende technische bijstand, extreem lange looptijden van huurcontracten en een gebrekkige klachtenbehandeling. Om je te helpen een goede leverancier te kiezen, ontwikkelde UNIZO een kwaliteitslabel voor leveranciers die voldoen aan minimumeisen inzake klantvriendelijkheid, betrouwbaarheid en veiligheid. Leveranciers die voldoen aan de door UNIZO bepaalde minimumeisen, kun je herkennen aan het 'Erkend Leverancier'-logo. Het certificaat werd ondertussen aan de volgende leveranciers toegekend:

CCV Belgium NV/SA ( lid van CCV Europe)

Ingenico Payment Services

European Merchant Services

Easy Payment Services bvba

We stelden ook een checklist samen waarop je moet letten bij het afsluiten van een contract met een leverancier van betaalterminals.

Lees meer over e-commerce op het UNIZO Kennisnet 

 

Ontdek hier het generiek aanbod van UNIZO Retail

 

Contactgegevens
T: 0800/20 750 (Ondernemerslijn)
Mail: retail@unizo.be
Facebook: www.facebook.com/UNIZORetail
Twitter: www.twitter.com/UNIZORetail

logo UNIZO Retail